منتظر بمانید ...

مقالات بازاریابی

برندینگ عاطفی

برندینگ عاطفی

برندینگ عاطفی

 
عاطفه و احساس زیر ساخت برند را تقویت می کنند و هم سوخت لازم را به منظور اجرای راهبردهای تجاری آینده را برایش تامین می کنند .
برندینگ عاطفی مجرایی است که مردم به وسیله آن به طور ناخودآگاه با شرکتها و محصولاتشان وارد یک ارتباط عمیق حسی و عاطفی می شوند . نوآوری های جدید گوگل ، رومنس فرانسه ، تایگر با نوآوری های جدید خود وارد دنیای تخیلات ما می شوند و با دادن وعده های جدید به روشهای حسی خود را به ما نزدیک می کنند .
برندینگ، شکاف میان تهیه کننده و دریافت کننده را از میان بر می دارد . موضوع فعالیت برندسازی ایجاد اعتماد و گفتگو است . برندینگ عاطفی به شیوه قدرتمند حاصل مشارکت پذیری و ارتباط است . ایجاد یک حس درست و دقیق ، مهمترین سرمایه گذاری است که می توانید برای یک برند انجام دهید.حس دقیق و درست در حکم وعده ای است که شما به مصرف کنندگان می دهید. وعده ای که به آنها اجازه می دهد از برند لذت ببرند . شما دوست دارید مخاطبان در مورد شما چه احساسی داشته باشند و چگونه فکر کنند؟

ده فرمان برندینگ عاطفی
ده فرمان برندسازی ، تفاوت میان مفاهیم سنتی را درزمینه برند آگاهی و بعد عاطفی که هر برندی برای بیان خود به منظور مورد ترجیح واقع شدن به آن نیاز دارد تشریح می کند.

1-از مصرف کنندگان به مردم
مصرف کنندگان خرید می کنند ، مردم زندگی . در چرخه های ارتباطی تولید کنندگان ، خرده فروشها و آژانسهای تبلیغاتی اغلب مصرف کنندگان را نوعی دشمن فرض می کنند که باید به او حمله کرد. عباراتی نظیر" شکستن قدرت دفاعی مشتری"، رمزگشایی از زبان مشتری و انجام تلاشهای راهبردی و هدفمند به منظور پیروزی در نبرد با مشتری هنوز هم در گفت و گوهای روزمره شرکتها به گوش می خورد.
اما راستی چرا در حالی که راه بهتری برای ایجاد میل و کشش در مصرف کنندگان به روشهای مثبت و بدون خفقان و اعمال فشار وجود دارد، در رویارویی با آنها از روشهای منفی استفاده کنیم ؟

2-از محصول به تجربه محصول
محصولات نیاز را برآورده می کنند، تجربه ها خواسته ها را
محصولات قدیمی و صاحب موقعیت برای جلب و حفظ علاقه مصرف کنندگان لازم است در مراکز فروش و نیز شیوه های تبلیغات خود نو آوری به خرج دهند و در ارائه ی محصولات جدید به بازار حس تخیل افراد را برانگیزند.

3- از صداقت به اعتماد
اعتماد در زمره مهمترین ارزشها و سرمایه های برند محسوب می شود و ایجاد آن مستلزم تلاشهای واقعی از سوی شرکتها می باشد . یکی از حرکت های هوشمندانه در زمینه ی ایجاد اعتماد در مصرف کننده سیاست "برگشت دادن بی چون و چرا " است .این راهبرد در مشتری حس راحتی مطلق و نوعی احساس سروری ایجاد می کند .

4- از کیفیت به رجحان
کیفیت را مردم از ما انتظار دارند ، انتظاری که باید آن را برآورده کرد .ارجحیت قائل شدن برای یک برند شرط موفقیت آن برند خواهد بود. برنده هنگامی که به ترجیحات مردم گره می خورند هیچ چیز قادر به متوقف ساختن شان نخواهد بود.

5- از شهره انگیزی به شوق انگیزی
مشهور بودن به معنای معشوق بودن نیست . جلوه گری باعث شناخته شدن خواهد شد ، اما اگر می خواهید دیگران شما را دوست بدارند الهام بخش آنها واقع شوید .بدون تردید این شخصیا اوباما بود که موجب شد کمپین معروف باراک اوباما ترقی شخصیت او را به همراه آورد و مردم دوستدار او شوند .

6-از هویت به شخصیت
به  عبارت دیگر مردم ما را به وسیله هویت مان می شناسند . اما شخصیت مقو له ای فراتر از هویت است و به معنی برخورداری از یک منش و گیرایی ذاتی است.هویت قابل تشخیص و بازشناسی است ، اما لوگو و گرافیکهای خاص و انعطاف پذیر گوگل خیال برانگیز است .


7- از کارکرد به احساس
کارکرد محصول تنها به ویژگیهای عملیاتی یا ظاهری آن مربوط می شود، در حالی که طرح حسی با تجربه سرو کار دارد . مثل ماشینهای صورت تراشی ژیلت از جمله برندهایی هست که با هدف ارائه ی راه حلهای مرتبط با نیازهای انسان و یا ایجاد تجربه های حسی خوشایند در نظر مصرف کننده طراحی شده اند.

8-از حضور همه جایی _ به حضور مجسم
کارکرد حضور، "اینجا ، آنجا ، همه جا"دیده شدن است . حضور عاطفی به مفهوم ایجاد جذبه، حسی درونی و تاثیر گذار بر مردم است . حضور مجسم بویژه اگر در چارچوب یک برنامه "سبک زندگی" پیاده شود قادر است با مردم پیوندی سالم و ماندگار برقرار کند.


9- از ارتباطات به گفت و گو
ارتباطات سخن گفتن است . گفت و گو اشتراک مساعی است .ارتباطاتی که به وسیله بسیاری از شرکتها به اجرا در می آید خمیر مایه شان اطلاعات است و اطلاعات عموما یک پیشنهاد یکطرفه است . این در حالی است که با گفت و گو می توان احساسات ، اندیشه ها و منافع را به اشتراک گذاشت .گفت و گوی واقعی متضمن وجود یک جاده ی  دو طرفه است. 

10- از خدمت به رابطه 
خدمت ، چیز فروختن است، اما رابطه بر تصدیق و قدر دانی دلالت دارد. خدمت رسانی موجب فروش یا جلوگیری از انجام فروش می شود ، اما رابطه به معنای آن است که نمایندگان برند بواقع خواستار درک مشتریان خود بوده و قدردان آنها هستند .  

نتیجه:

برندینگ عاطفی یعنی ما ،محصولات و خدمات ما و شرکت ما در ذهن مشتری شخصیتی خاص را تداعی کند و اگر بتوانیم این شخصیت تداعی کننده بهترین حس ممکن و لذت باشد آنگاه ما به هدف خود رسیده ایم و در آن صورت مشتری حس تعلق به ما خواهد داشت و ما را از خود خواهد دانست.

بازاریابی پاشا 

www.pashamarketing.ir

 

سایر مقالات ما     اصطلاحات کلیدی در مدیریت برند  برند چیست؟   برند سازی مساوی با بازاریابی عمیق   استراتژی برند   هویت برند 

 

شماره واتساپ ما : 09115704185

 

آدرس اینستاگرام ما :  https://www.instagram.com/pashamarketing.ir/?hl=en 


 

0 نظرات

ارسال نظر