منتظر بمانید ...

مقالات بازاریابی

مدیریت مالی مهم ترین رکن در کسب و کار

مدیریت مالی مهم ترین رکن در کسب و کار

مباحثی نظیر «تأمین مالی»، «چگونگی سرمایه گذاری و به کارگیری وجوه»، «سیاست های تقسیم سود و برنامه ریزی مالی» و «نقدینگی» جزء مهمترین مسائل مالی هر کسب و کار است.

بدیهی است که فعالیت های تجاری نیازمند سرمایه اند و مدیریت مالی چارچوب روابط بین سرمایه و شرکت را مشخص می سازد. مدیر مالی باید بکوشد که میزان دارایی ها و نرخ رشد شرکت را تعیین نماید و بداند که شرکت در کدام قلم از دارایی ها باید سرمایه گذاری کرده و برای رسیدن به بهترین بازده، از کدام منبع یا منابع تأمین مالی استفاده کند. تصمیمات سرمایه گذاری شرکت که تعیین کننده ترکیب دارایی های آن است «ریسک تجاری» به همراه دارد. ریسک عبارت است از احتمال متفاوت بودن نرخ واقعی بازده با نرخ مورد انتظار سرمایه گذار و بزرگترین ریسکی که شرکت احتمالاً با آن روبه روست، خطر ورشکستگی است.

به عقیده ی وارن بافت هرگز نباید عمق رودخانه را با هر دو پا امتحان کنید.

دیوید سوئنسن ستاره ی موسیقی راک سه روش را برای کاهش ریسک و افزایش پتانسیل برای موفقیت مالی بیان می کند:

1-انتخاب ایمن: انتخاب سهام.

2-زمانبندی بازار: تحلیل فنی بازار.

3-تخصیص دارایی:راهبرد بلند مدت برای سرمایه گذاری متنوع.

همگی ما داستان های وحشتناکی از سقوط اقتصادی شنیده ایم ،به خصوص در کشور خودمان که قیمت دلار و تورم روزانه متغیر است. قانون سرمایه گذاری وارن بافت بیان می کند که گاهی افراد شکست می خورند زیرا کار درست را در زمان اشتباه انجام می دهند. خرید خانه جزء سرمایه گذاری هایی است که اغلب متخصصان با آن موافقند اما  سال 2006 در آمریکا زمان مناسبی برای خرید خانه نبود! تخصیص دارایی ها(تنوع در سرمایه گذاری) به شما کمک می کند تا با ترکیب درست در زمان درست به موفقیت برسید.

مهمترین نکته ای است که پس اندازهای خود را به حدی برسانید که سود حاصل از سرمایه گذاری شما، درآمد کافی برای تأمین زندگیتان بدون نیاز به کارکردن، به وجود آورد. در نهایت به «نقطه ی اوج» می رسید که پس اندازتان به مقدار قابل توجهی می رسد.

«باید قوانین بازی را بدانید و بعد از آن باید بهتر از دیگران بازی کنید» (آلبرت انیشتین)

 

شماره واتساپ ما : 09115704185

 

آدرس اینستاگرام ما :  https://www.instagram.com/pashamarketing.ir/?hl=en 

1 نظرات

zanoos2000@gmail.com

فوق العاده بود

ارسال نظر