منتظر بمانید ...

مقالات بازاریابی

استراتژی برند

استراتژی برند

استراتژی برند

 ایده ی هماهنگ کننده ای است که تمامی رفتارها، اقدام ها و ارتباطات، حول آن شکل می گیرند. استراتژی برند در مورد تمام محصولات و خدمات صدق می کند و در طول زمان تأثیرگذار است. بهترین استراتژی های برند چنان متمایز و قدرتمند هستند که می توانند مسیر رقابت را منحرف سازند. چه مدیر عامل باشید، چه کارمند؛ صحبت در مورد استراتژی برند آسان است. استراتژی برند بر مبنای یک چشم انداز شکل می گیرد، با استراتژی کسب و کار همسو است، در ارزش ها و فرهنگ شرکت ریشه دارد و منعکس کننده ی درک عمیقی از نیازها و ادارک های مشتری می باشد. استراتژی برند تعیین کننده ی جایگاه یابی، تمایز، مزیت رقابتی و یک پیشنهاد ارزشی منحصر به فرد است.

چه کسی استراتژی برند را تدوین می کند؟

معمولاً یک تیم این کار را انجام می دهد نه یک نفر به تنهایی. استراتژی برند حاصل گفتمان گسترده ی میان مدیرعامل، بازاریابی، فروش، تبلیغات، روابط عمومی، عملیات (تولید) و توزیع است.

جهت تدوین استراتژی اغلب از افراد خارج سازمان استفاده می شود که متفکرانی خلاق با تجربه ی استراتژیک هستند و به مشخص ساختن آنچه شرکت در این حوزه دارد، کمک می نمایند.

شرکت های جهانی اغلب استراتژیست های برند را به خدمت می گیرند: متفکران و صاحب نظران مستقل، شرکت های بازاریابی استراتژیک و مشاوران برند.

 

هدف استراتژی برند، هم راستاسازی چشم انداز سازمان با تجربه ی مشتریانش است.

کتاب هویت برند اثر آلینا ویلر

سایر مقالات ما     برند چیست؟    اصطلاحات کلیدی در مدیریت برند  برند سازی مساوی با بازاریابی عمیق   برندینگ عاطفی  هویت برند 

شماره واتساپ ما : 09115704185

 

آدرس اینستاگرام ما :  https://www.instagram.com/pashamarketing.ir/?hl=en 

0 نظرات

ارسال نظر