منتظر بمانید ...

مقالات بازاریابی

انتخاب شغل ثروت ساز

انتخاب شغل ثروت ساز

چگونه كاری ثروت ساز را انتخاب كنيم؟

 اين سؤالی است كه روزانه افراد مختلفي كه با آنان از طريق دفتر بازاريابي پاشا و شبكه های اجتماعی ارتباط دارم می شنوم و پاسخش را در اين مقاله تقديم شما خواننده عزيز می كنم.

انتخاب شغل يكی از مهم ترين گام های شروع كارآفرينی است و هر فردی كه می خواهد وارد اين چالش و سختي لذت بخش شود بايستی در گام نخست با تفكر و صبر (تنها مرحله ای كه پيشنهاد می كنم به هيچ وجه عجله نكنيد) و مشورت با افراد با تجربه (بازاريان موفقی كه حسن شهرت دارند)، دلسوز و ماهر (مشاور كسب و كار معتبر و با رزومه موفق) داشته باشيم.

خوب سؤالی كه مطرح می شود در چه زمينه ای بايد وارد شويم؟

براي پاسخ به اين سؤال بايستی به سؤالات زير پاسخ دهيم تا مشخص شود كه چه نوع شغلی براي ما مناسب تر است:

١- زمينه هايی كه تا كنون فعاليت داشته ايد را بنويسيد.

٢- به چه زمينه های شغلی علاقه مند هستيد؟

٣- قابليت ها و مهارت های خود را ليست كنيد و به هريك از ١ الي ١٠ امتياز دهيد .

٤- چه امكاناتی در حال حاضر در اختيار داريد و يا دوستان و فاميل می توانند در اختيار شما قرار دهند؟

٥- در ٣ الي ٥ سال آينده می خواهيد به كجا برسيد؟

٦- اولين اقدامی كه از امروز براي رسيدن به هدف بر می داريد چيست؟

٧- تصور كنيد از نظر مالی هيچ نيازي نداشتيد ، در آن صورت چه شغلی را انتخاب می كرديد كه بدون چشم داشت مالي حداقل ٨ ساعت مفيد روزانه انجام دهيد.

پس از اينكه سؤالات فوق را پاسخ داديد به راحتي مي توان مشخص كرد كه قابليت های كليدی شما در چه زمينه هايی بهتر از ديگران است و آيا اين قابليت ها و امكانات مطابق با پاسخ سؤال هفت مي باشد يا نه ؟

اگر مطابق بود كه بسيار عالی می توانيد از امروز با كمك يك مشاور كسب و كار حرفه ای گام در مراحل ابتدايی شروع كسب و كار بگذاريد ولي اگر مطابق نبود راهكار اين است كه اگر از نظر مالی مشكلی نداريد، بايستی در زمينه رسيدن به شغلی كه در سؤال ٧ پاسخ داده ايد دنبال راهكارهايی بگرديد تا به مهارت، تخصص، دانش و حمايت های لازم برسيد.

اگر مشكل مالی داشتيد آنگاه پيشنهاد بنده اين است كه يكي از شغل هايی كه در سؤالات قبلی به آن رسيديد را انتخاب و تا جايي رشد دهيد كه بتوانيد آنرا مستقل از خودتان ثروت ساز كنيد و با مازاد سود خالص آن (كمتر از ٥٠ درصد سود خالص ) شغل مورد علاقه خود را شروع نماييد كه اين اتفاق نياز به سيستم سازی بسيار قدرتمند در شغل اول و صبر بين ٢ الي ٧ ساله دارد(بستگی به نقطه سودآوری و استقلال كار قبلي دارد)

با تشكر از توجه شما به اين مقاله لطفاً سؤالات خود را در كامنت اعلام نماييد تا پاسخگوی شما باشيم.

محمدرضا پاشا زانوسی

 

شماره واتساپ ما : 09115704185

 

آدرس اینستاگرام ما :  https://www.instagram.com/pashamarketing.ir/?hl=en 

نظرات

ارسال نظر