منتظر بمانید ...

مقالات بازاریابی

آیا باید کارکنان درجه یک را متقاعد کنیم که پیش ما بمانند؟

آیا باید کارکنان درجه یک را متقاعد کنیم که پیش ما بمانند؟

هرچقدر هم که سعی کنید محیط کاری حمایتی داشته باشید، روزی می رسد که کارمند ارزشمند شما به ترکتان فکر می کند یا پیشنهاد شغل دیگری را می پذیرید. در آن لحظه چه می کنید؟ 

آیا سعی می کنید او را متقاعد کنید پیش شما  بماند؟ یا درکمال آرامش اجازه می دهید برود؟  شاید این مسئله، در حال حاضر نه ، ولی در آینده برای شما پیش بیاید.

آیا باید آنها را متقاعد کنید که بمانند؟

اولین سوال این است که آیا می خواهید به یک کارمند با ارزش اجازه بدهید که برود؟

گاهی شما  خوش شانس هستید و زمانی که شخص در حال فکر کردن به شغل دیگری است (قبل از اینکه شغل دیگری را بپذیرد) متوجه موضوع می شوید.

در این حالت هنوز این شانس را دارید که یکی از بهترین نیرو های خود را نگهدارید.شما باید هر کاری می توانید انجام دهید.

در این جا به چند مورد که می توانید انجام دهید اشاره می شود. فرض بر این است که کارمند شما می داند که شما نسبت به افکار او آگاه هستید.

 

 

او را به یک قهوه مهمان کنید و متوجه شوید به چه چیزی فکر می کند.

از نگرانی ها و امید های آینده او بپرسید حتی آمادگی این را داشته باشید چیز هایی بشنوید که دوست نداشته باشید، فضایی برای حل مشکلات ایجاد کنید. احتمالا کارمند شما چیزی را می خواهد که در حال حاضر در موقعیت کاری اش موجود نیست.

گاهی پول بزرگترین قسمت مشکل است. افراد زمانی که  وارد شغلی می شوند، از اینکه استخدام می شوند بسیار خوشحال هستند و به مسائلی مانند حقوق بی توجه اند. اما زمانی که شما درمی یابید و آنها متوجه می شوند که چقدر برای سازمان مفید هستند، احساس می کنند حقوق کافی دریافت نمی کنند. برای کارمندانی که ستاره هستند هر مشکلی مرتبط با پول، باید به سرعت حل شود. در بیشتر مواقع موضوع فراتر از حقوق است و باید خلاقانه تر بررسی شود. سوالات زیادی درباره اهداف حرفه ای ،جاه طلبی ها و آرزو ها بپرسد.

آیا راهی وجود دارد که آن ها به موفقیت هایی که می خواهند برسند؟ در صورت امکان به آنها کمک کنید تا به درجه ای از پیشرفت برسند. این احساس را به وجود آورید که شما خواهان پیشرفت آنها هستید و می خواهید نسبت به این موضوع متعهد باشید و به آنها کمک کنید تا به این درجه برسند.

یکی از دلایلی که افراد در شغل خود باقی می مانند این است که آنها احساس می کنند توسط کسانی که برایشان کار می کنند حمایت می شوند. این حمایت را نشان دهید.

زمانی که باید اجازه دهید در کمال آرامش بروند.  

شما همیشه نمی توانید همه ی موانع را برطرف کنید. گاهی مشکلاتی وجود دارد که شما نمی بینید یا نمی توانید حل کنید گاهی ستارگان شما تجربه ای جدید می خواهند. گاهی کارمندان می خواهند در زمینه ی دیگری کار کنند تا احساس متفاوتی داشته باشند و گاهی شما از قصد خروج کارمندان مطلع نمی شوید تا زمانی که در جای دیگری مشغول شوند.

در این شرایط به آنها به دلیل تصمیم جدید تبریک بگویید. شاید شما مدیریت این در محیط کاری بوده باشید اما مهم تر از آن شما همکار هم بودید و باید خواهان موفقیت آن فرد باشید، حتی اگر در جای دیگری کار کند.آرزوی خیر برای کسی کردن راه خوبی برای ایجاد یک رابطه سالم و ماندگار با این ستاره ها است. ‹شاید آن ها روزی خواستند به سازمان شما برگردند›. این بسیار متداول است که کارکنان پس از مدتی مجددا به سازمان برگردند. شما می توانید مسیر برگشت آن ها را از طریق انتقال حس نگرانی در رابطه با آینده شان هموار سازید. پس می توانید به آن ها بگویید که در همیشه رو به آن ها باز است. حتی اگر کارمند هرگز برنگردد همیشه شما را به دیگران توجیه می کند و شاید روزی موقعیتی را پیش آورد که زمینه همکاری با شرکت جدید را برای شما به وجود آورد.

بنابراین با کارکنان عازم خود مانند یک سفیر پنهانی رفتار کنید،هرچه مردم بیشتری در جهان با شما احساس مثبت داشته باشند، فرصت بیشتری برای رسیدن به موفقیت خواهید داشت. حتی افرادی که شما را ترک می کنند هنوز هم ارزشمند هستند.

منبع:  harvard business review

0 نظرات

ارسال نظر