منتظر بمانید ...

مقالات بازاریابی

اهمیت بو و رایحه در ذهن مشتری

اهمیت بو و رایحه در ذهن مشتری

اهمیت بو و رایحه در ذهن مشتری

با گسترش پدیده ی عطر درمانی ( استفاده از بوها در کاهش فشارهای روحی التیام دردها و ایجاد وضعیت روانی مثبت در افراد ) بسیاری از محصولات به مواد عطری و خوشبو آغشته می شوند . یکی از بزرگترین تولید کنندگان شمع در ایالات متحده می گوید: آنچه باعث بالا رفتن سرعت رشد در کسب و کار شمع شد، امکان تهیه ی شمع های معطر بود.

 

شرکت بریتانیایی کانتر مبل ، مبل معطری عرضه می کند که بالش هایش آن نیز معطر است، موقع جابه جا شدن بر روی آن­ها بوی گل رز، سنبل و وانیل به مشامتان می رسد.

یکی از طراحان داخلی در مورد علت این گرایش و اشتیاق مردم امروز نسبت به محصولات معطر دیدگاه جالبی را مطرح می سازد، او می گوید محیط های تصنعی امروز باعث گرایش انسان ها به سمت طبیعت شده اند. پنجره های شامه نواز ادارات ، شرکت ها ، هتل ها و خانه های مجهز به سیستم کاملاً هواساز حکایت از آن دارند که انسان سرگشته از محیط های ساختگی به دنبال بازگشت به طبیعتی است که سال ها است او را از آن جدا ساخته اند و دوست دارد به بوهایی پناه ببرد که او را به یاد طبیعت بیندازد.

بر اساس یک پژوهش میدانی دریافتند که مشتریان در قسمت هایی از فروشگاه که بوی یک ماده خوشبوکننده به مشام می رسد بیشتر از قسمتهای دیگر که فاقد بو هستند توقف خواهند داشت. بر پایه این مطالعه بسیاری از شرکت ها مواد شامه نوازی را خاص فروشگاه های خود طراحی کردند.

سایر مقالات ما     برند چیست؟  برند سازی مساوی با بازاریابی عمیق   برندینگ عاطفی   استراتژی برند   هویت برند 

شماره واتساپ ما : 09115704185

 

آدرس اینستاگرام ما :  https://www.instagram.com/pashamarketing.ir/?hl=en 

2 نظرات

ahourapasha2020@gmail.com

بسيار عالي👌

ahourapasha2020@gmail.com

بسیار عالی

ارسال نظر