منتظر بمانید ...

مقالات بازاریابی

 موفقیت در کسب و کار

موفقیت در کسب و کار

موفقیت در کسب و کار

اول بایستی با خودمان رو راست باشیم و تکلیفمان را با خودمان مشخص کنیم.

که می خواهیم جزو بهترینها باشیم یا نه می خواهیم روشهای معمولی و تکراری و اشتباه گذشته را ادامه دهیم یا نه از هم اکنون می خواهیم از تجربه خودمان و دیگران کمک بگیریم و گامهای درست تر برداریم.

برای این موضوع تصمیمات خودم و  دو راهکار در اختیار شما قرار میدهم که خودم از آن استفاده می کنم (از سال 1379 تا کنون) و هر چه در این امور با تجربه تر می شوم درستی و کاربردی بودنش برایم مشخص تر می شود.

تصمیمات :

  1. تصمیم به اینکه من بایستی از اشتباهات گذشته درس بگیرم و حق تکرار آن ها را ندارم .
  2. تصمیم به اینکه من بایستی جزو بهترین ها باشم و با هر شکستی، مصمم تر در مسیر هدفم گام بردارم
  3. هرچه دیگران از من و کارهایم در جهت اهدافم خرده بیشتر بگیرند و با تمسخر در این رابطه صحبت کنند نشان دهنده درست عمل کردن من در مسیر موفقیت است. (رسیدن به اهداف مکتوب من)
  4. من بایستی اهداف مکتوب برای زندگی شخصی و کاریم داشته باشم و تمام فعالیت هایم بر اساس آنها  انجام گیرد و زمانم را در مسیر اشتباه تلف نکنم
  5. برای رسیدن به موارد فوق من بایستی ذهنی آرام و بدون حاشیه داشته باشم و همیشه در حال یادگیری و رشد باشم  و برای رسیدن به این موارد دو کار بایستی انجام دهیم.

الف: هدفگذاری درست مطابق با روشهای روز دنیا که ما به طور کامل در فصل هدفگذاری و تفکر سیستمی توضیح خواهیم داد.

ب: انتخاب کردن آگاهانه  افرادی که بیشترین ارتباط را با آنها داریم به روش درست و حذف کردن افرادی که مانع ما در رسیدن به اهدافمان هستند و یا خواهند شد.

شامل : کسانی که بیشترین تاثیر را بر ما می گذارند و در اطراف ما هستند شامل خانواده ،دوستان،همکاران و .....

برای این موضوع براساس اهدافی که در نظر گرفتیم جدول سه بخشی ترسیم می کنیم و افرادی که ما را در مسیر اهدافمان همراهی و هدایت و کمک می کنند در گروه 1 (باید بیشتر با آنها ارتباط داشت)و افرادی که ما را از رسیدن به اهدافمان دور می کنند با حرفها و کشتن انگیزه و نا امید کردن و غیبت کردن و منفی گفتن و .... گروه 2 (باید به کلی از دایره ارتباطات حذفشان کرد) و گروه 3 افرادی که نه ما را کمک می کنند و نه پایین می کشند (ارتباطات را محدود کنیم)

سوال : اگر در گروه 2 و 3 عزیزان مان باشند مثل پدر و مادر،همسر ،فرزندان چه کنیم ؟

اگر بتوانیم زمانی که در کنارشان هستیم یک گوشمان در باشد و دیگری دروازه و تاثیری بر افکارمان نگذارند ارتباط را حفظ در غیر این صورت محدود کنیم.اگر هم قابل تغییر بودند راهنماییشان کنیم.

  1. تماشای تلویزیون و اخبار را تا می توانیم محدود کنیم زیرا تحقیقات ثابت کرده که بر ذهن ما تاثیر منفی گذاشته و با درگیر کردن ما در حوادث بد روزانه که به طور معمول در خبرها عنوان می شود دیدگاه و ذهنمان را در رسیدن به اهداف منحرف می کند.

تمرین عملی اجباری :

لطفا هم اکنون لیست افرادی که از امروز بایستی در مورد نحوه ادامه ارتباطات با آنها  تغییر رویه دهیم را بنویسید و در سه گروه زیر قرار دهید

گروه 1(گسترش ارتباط)

گروه 2(حذف ارتباط)

گروه 3(محدود کردن ارتباط)

لطفا کار حذف و محدود کردن و گسترش ارتباط را از هم اکنون در برنامه زندگی خود قرار دهید تا اولین قدم به سمت پیشرفت را انجام داده باشید .

با تشکر و احترام پاشا زانوسی

شماره واتساپ ما : 09115704185

 

آدرس اینستاگرام ما :  https://www.instagram.com/pashamarketing.ir/?hl=en 

0 نظرات

ارسال نظر